Novice – Odprta znanost

Spremljanje aktualnih dogodkov na področju odprte znanosti

Mastering EOSC Helpdesk: usposabljanje za ponudnike in podporne službe

Mastering EOSC Helpdesk: usposabljanje za ponudnike in podporne službe

Projekt EOSC Future organizira serijo izobraževanj, posebej namenjenih ponudnikom storitev, da bi lahko v celoti izkoristili vire in priložnosti, ki jih ponuja EOSC.

Prihajajoči dogodek v sredo, 8. marca, od 14.00 do 15.30 Mastering EOSC Helpdesk: Training for providers and support teams bo zajemal 90-minutno spletno usposabljanje, namenjeno pregledu upravljanja podpore in službe za pomoč uporabnikom v okolju EOSC:

  • glavne funkcije in potek dela podpore za pomoč uporabnikom EOSC,
  • zagotavljanje podpore za pomoč uporabnikom EOSC kot storitve,
  • integracijo z drugimi sistemi podpore za pomoč uporabnikom in primere integracij,
  • poročila skupnosti EOSC in študije primerov uspešnih integracij.

PRIJAVA

Spletinar o zahtevah glede odprte znanosti v programu Obzorje Evropa

Po uspehu naše serije spletnih seminarjev za usposabljanje o zahtevah programa Obzorje Evropa za odprto znanost organiziramo tretji spletni seminar, na katerem bo naša ekipa predstavila zahteve za visoko šolstvo ter predstavila naša glavna orodja in storitve OpenAIRE, ki jih zagotavljamo za pomoč koordinatorjem projektov in raziskovalnemu podpornemu osebju pri izpolnjevanju zahtev. Posnetek našega drugega spletnega seminarja si lahko ogledate tukaj, kopijo predstavitev pa prenesete tukaj.

Pridružite se nam na našem tretjem spletnem seminarju v četrtek, 16. marca 2023, ob 9.00 in izvedite več o:

  • Obvezne in priporočene zahteve odprte znanosti v visokem šolstvu.
  • Skladnost z mandatom za odprti dostop do publikacij v visokem šolstvu.
  • Upravljanju in izmenjavi raziskovalnih podatkov v visokošolskih projektih.
  • Izvajanju načrtov upravljanja podatkov ter poročanju o publikacijah in podatkovnih nizih v visokošolskem izobraževanju.
  • Orodja in storitve OpenAIRE za podporo visokošolskim projektom.

Rezervirajte si mesto in se prijavite tukaj!

Spletinar LIBER delovne skupine za občansko znanost

LIBER in SciStarter vas vabita na drugo od njune tridelne serije spletnih seminarjev o občanski znanosti v knjižnicah. Pridružite se nam na seji “Občanska znanost v vaši visokošolski knjižnici: ideje in navdihi” 27. aprila ob 17.00 (CET). Med tem spletnim seminarjem bodo predavatelji iz ZDA in Evrope delili svoje izkušnje in vire za pomoč visokošolskim knjižnicam pri vključevanju na področje občanske znanosti. Po predavanjih bo občinstvo povabljeno, da deli in predstavi načine, na katere so praznovali mesec občanske znanosti v svojih knjižnicah. Registracija je brezplačna in odprta za vse.

Rezervirajte svoje mesto.

Več o dogodku.

Anketa o EOSC


Anketa: Ozaveščenost RDA o evropskem oblaku za odprto znanost – rok 21. februar

Prosimo, da izpolnete kratko anketo, katere cilj je razumeti globalno ozaveščenost o evropski pobudi, imenovani European Open Science Cloud (EOSC). Kot del globalne meddisciplinarne skupnosti bo vaš prispevek prispeval k prizadevanjem RDA za spodbujanje izmenjave podatkov in raziskav, ki temeljijo na podatkih, ter pomagal RDA pri njeni vlogi pri širjenju ozaveščenosti in sodelovanja z EOSC med disciplinskimi skupnostmi. Raziskava bo RDA omogočila, da oceni ozaveščenost o EOSC v širšem, globalnem okolju odprte znanosti, prav tako pa bo pomagala identificirati obstoječe in potencialne poti skupnosti ter dobre prakse z globalnega vidika. Rezultati ankete bodo uporabljeni za razvoj mehanizmov sodelovanja za EOSC v obliki poročila in praktičnih podpornih gradiv.

Če želite izpolniti anketo, kliknite naslednjo povezavo (ali jo kopirajte in prilepite v svoj brskalnik):

https://forms.gle/XhTFwCuT2j5qp3cN6

DELAVNICA: RESEARCH DATA MANAGEMENT WHEN WORKING WITH CHILDREN AND YOUTH

Začetek: Marec 27, 2023
Konec: Marec 28, 2023
Kraj: Ljubljana
Organizator: COhort cOmmunity Research and Development Infrastructure Network for Access Throughout Europe

V okviru evropskega projekta “COORDINATE” – COhort cOmmunity Research and Development Infrastructure Network for Access Throughout Europe v ADP skupaj z drugimi partnerji organiziramo dvodnevno delavnico na temo ravnanja z raziskovalnimi podatki v primeru, ko so udeleženci otroci in mladi.

Dogodek bo potekal 27. in 28. marca 2023 v Ljubljani. Poleg krajših predavanj bomo predstavili več primerov in praktičnih napotkov pri delu z občutljivimi raziskovalnimi podatki. V središču bo načrtovanje ravnanja z raziskovalnimi podatki (NRRP), posvetili pa se bomo tudi vsebinam povezanim z uporabo že objavljenih raziskovalnih podatkov. 

Delavnica je brezplačna, vendar se je nanjo potrebno prijaviti. Zaradi omejenega števila mest bodo prednost pri prijavi imeli raziskovalci, mladi raziskovalci in doktorski študenti, ki proučujejo otroke in mladino. 

Prijave so odprte do 15. februarja 2023. 

Več o programu in podrobnosti o organizaciji na spletni strani COORDINATE: https://www.coordinate-network.eu/post/research-data-management-when-working-with-children-and-youth-workshop-27-28-march-2023 

Aktivnosti bodo potekale v angleškem jeziku. 

Unescov sklop orodij za odprto znanost

Unescov sklop orodij za odprto znanost Unesco je v decembru predstavil sklop orodij za odprto znanost (UNESCO Open Science Toolkit), ki so namenjena podpori izvajanja priporočila UNESCO o odprti znanosti. Zbirka orodij je niz vodičev, informativnih gradiv in kontrolnih seznamov, ki odražajo zadnji razvoj in stanje izvajanja priporočila. Gre za žive dokumente, ki so razviti v sodelovanju s partnerji Unesca za odprto znanost ter s pomočjo razprav in prispevkov članov Unescovih delovnih skupin za odprto znanost. 

UNESCO OPEN SCIENCE TOOLKIT

Odprti podatki v slovenskem javnem sektorju

Slovenija med prvimi vzpostavlja omrežje podatkovnih skrbnikov

Na strokovnem srečanju pod naslovom Razvoj omrežja skrbnikov podatkov (v angleščini Data Stewards) ter opredelitev njihove vloge za slovenski javni sektor bo Služba Vlade RS za digitalno preobrazbo opredelila namensko vlogo skrbnika podatkov znotraj vsakega ministrstva in vzpostavila mrežo skrbnikov podatkov, ki bi jih združevala. Več >>

V Poročilu o zrelosti odprtih podatkov Slovenija ohranja odlično 9. mesto

Evropska komisija je objavila Poročilo o zrelosti odprtih podatkov za leto 2022 (Open Data Maturity Report 2022). Slovenija je prevzela prvo mesto v skupini hitrih sledilcev (Fast Trackers) in v skupni oceni ohranila odlično 9. mesto.

Vir: Open Data Maturity Report: Slovenia

Poročilo, ki ga za komisijo zadnjih osem let pripravlja CapGemini Invent, predstavlja napredek, ki so ga evropske države dosegle pri spodbujanju objave in ponovne uporabe odprtih podatkov, ter različne prednostne naloge, ki so si jih zastavile, da bi to omogočile. V preteklem letu smo zbrali 91,6 odstotkov vseh možnih točk in se s tem uvrstili na 9. mesto, letos pa smo kljub spremenjeni metodologiji z 90 odstotki točk ohranili 9. mesto. Več >>

Poročilo UCL o odprti znanosti

University College London (UCL), soustanovitelj Focus on Open Science Series, je objavil poročilo za leto 2022 o podpiranju raziskav in prispevanju k razvoju družbe. V zadnjem letu je skupina Knjižnica, kultura, zbirke in odprta znanost (LCCOS) nadaljevala z inovacijami za podporo uporabnikom in partnerjem. LCCOS je nova skupina znotraj Urada podrektorja (raziskave, inovacije in globalna angažiranost).

Povezava

Predstavitve projektov občanske znanosti v Združenih narodih med ženevskim forumom

Povezava do YouTube kanala @GenevaForumEN

Program: 

Wednesday 13th December, 3-5pm : International Conference on Participatory Research, Citizen Sciences, Crowd-Innovation and Fab Labs

▪ The Whitebook “Citizen Science Strategy 2030 for Germany”  Mrs Christin LIEDTKE, Helmholtz Association, Germany

▪ Opportunities and Challenges with Citizen Science. Mr Frederic ANDRES, National Institute of Informatics, Japan, www.nii.ac.jp

▪ Start2park ; Determining, Explaining and Predicting Cruising for Parking. Mrs Larissa KOENIG, Research Lab for Urban Transport, Germany, www.frankfurt-university.de/en/about-us/faculty-1/research-institute-ffin/specialist-groups-of-the-ffin/relut

▪ What role will the co-evolution of the technologies of the 4th industrial revolution play for a sustainable society? Mr Sujin BAE, Kyunghwa HWANG, Minjeong SUH, and Ohbyung KWON, Kyung Hee University, Republic of Korea, http://4ir.khu.ac.krhttp://caitech.khu.ac.kr

▪ Zurich greened participatory – cool down your city! Mr Dominik FEHR, su-pa.net / “Züri begrünt” partizipativ, Switzerland, https://su-pa.net/

▪ To what extent do children have rights, an awareness of their rights and the ease to which they can apply their rights in individual member countries : A citizen Research project. Mr Monty LORD, Young Legal Eagles, United Kingdom, https://YoungLegalEagles.com

▪ The responsibility of structural adjustment plans on poverty in Central Africa: the case of Cameroon. Mrs Nathalie NKUM, Switzerland

▪ Citizen Science project to assess water quality, combining laboratory analysis and technology. Mr Mathieu ROUZET and Mr Arthur GAUTHIER, ONG Objectif Sciences International – OSI-WATER WATCH, France, www.osi-water-watch.org

▪ RCA : The challenges of sustainable development through the ACD. Mr Eric GABIRAULT, ACD (Actions Centrafrique Developpement)

▪ «The Horse» concept – Collaborative Projects across Cultures. Mrs Eliane SUTER, su-pa.net / THE ! association, Switzerland, https://the-horse.education

▪ The impact of the boxwood borer in the Drôme (South East of France). Mr Antoine CLEMENT and Maxence NGAMBA, OSI-PERCEPTION, France, www.osi-perception.org

▪ OSI PANTHERA – Participatory research program on the snow leopard and its ecosystem. Mrs Anne-Lise CABANAT, OSI-PANTHERA, Kirghisztan, www.osi-panthera.org

▪ Participatory research project on kelps. Mrs Lilou EYDELY, OSI-CETIS, France, www.osi-cetis.org

▪ Gamers for Science: How to Change the World in Small Steps. Mr Attila SZANTNER, Massively Multiplayer Online Science (MMOS), Switzerland, http://mmos.ch

▪ Successes and failures of the first Swiss Crowdfunding plattform for science. Mr Mirko BISCHOFBERGER, We Make It, Switzerland, science.wemakeit.com

Thursday 14th December, 3-4pm: Inclusive education and project-based learning

▪ Role of Education as an instrument of social change and development. Mr Touseef MOHAMMAD, Waltham International College, United Kingdom, www.wic.ac.uk

▪ The Role of Civil Society Partnerships in Transforming Timor-Leste’s Education Sector: A Case Study of NGO BETTER. Mr Maxim MANCINO, Building East Timor Through Education & Resources (BETTER), Australia, https://bettertimor.org/

▪ “Terre de mémoires”: the projet to form, transmit and sensitize inhumanities through the arts to reconcile humans. Mrs Anouk BERTAUX, Terre de Mémoire, France, terredememoires.com

▪ Small Islands Education for Sustainable Development Program through STEM. Mr Diego ACEVEDO, University of Aruba, KU Leuven


▪ Development of a participatory research project at the example of Effective Microorganisms in Germany-Austria-Switzerland (D.A.CH). 
Mrs Tania HABEL, OSI-GERMANY, Germany, www.wissenschafts-camps.de


▪ OSI-Kirghizstan : Participatory science missions in Kyrgyzstan. 
Mrs Anne-Lise CANABAT, OSI-KIRGHIZSTAN, Kirghizstan, www.osi-ngo.org/groupes-locaux/article/osi-kirghizistan


▪ Feedback from an expedition of the Participatory Research Program OSI-Panthera. 
Mrs Camille PONCON, OSI-Panthera, France, www.osi-panthera.org


▪ Towards restoration of the Przewalski horse and its ecosystem in Western Mongolia. 
Mrs Héléna NITZE, Chargée de Développement, Pôle Ecotourisme Scientifique, TAKH – Centre des chevaux de Przewalski, France, https://www.reversethered.org/stories/przewalski-horse


▪ Project-Based Learning for Global Climate Justice. Taylor HAUSBURG and Zachary HERRMANN, University of Pennsylvania, United States, www.gse.upenn.edu/academics/center-professional-learning


▪ Globalisation is about creating a new kinetic system, not centralising old models. 
Mrs Mar INTROINI, The Sustainability Reader, Spain, https://thesustainabilityreader.com


▪ Social representations of specialized teachers on the schooling of children with disabilities in Burundi. Mr Révérien NSIMIRIMANA, Université de Bordeaux, Burundi, www.u-bordeaux.fr


▪ Building Equity through Participatory Action Research ; Lessons from the Center to Advance Racial Equity Policy (CAREP). Mrs Rhianna ROGERS, RAND Corporation – Center to Advance Racial Equity Policy, United States, www.rand.org/well-being/racial-equity-policy.html

You might also be interested in:

Thursday 14th December, 4-5 pm: Conflict Mediation

▪ Company-community mediation for the development of mining areas in the Maghreb. Mr Pascal GEMPERLI, ae-Centre, Switzerland, www.ae-centre.ch

▪ KOKEO, A relay for diplomatic and peaceful communication through the collection of field reports, Mr Bachir Pierre Stéphane SENDIL, Mrs Vaddana KEO, Mr Jean-Marie BUKASA MALU, Mr Kosal TEP, www.kokeo.org


▪ UKRAINIANS AND THE WAR: saving the language, travelling the world. Mrs Nataliya TKACHENKO-GORBACHEVSKAYA, Task Force Translation, a linguistic services provider, Ukraine, www.taskforce.ua/en


▪ Can you consider “free will” as the greatest good of man? Mr Guy BOTTEQUIN, Conflict Mediator, Genève Accord, Switzerland, www.sweetjustice.ch

4. Platforma znanja: »Prihodnost vrednotenja raziskav: prenova od zaveze do izvedbe«

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport v okviru Platforme znanja vabi na posvet z naslovom »Prihodnost vrednotenja raziskav: prenova od zaveze do izvedbe«. Na posvetu, ki bo potekal 13. decembra 2022 od 10. do 14. ure v Veliki dvorani ministrstva na Masarykovi 16 v Ljubljani, bodo predstavljene informacije o aktualnih pobudah za prihodnji razvoj vrednotenja na področju raziskav na ravni EU ter izmenjana mnenja o izzivih in prioritetah prenove na nacionalni ravni.

Na ravni EU je bil julija letos objavljen Dogovor o prenovi vrednotenja na področju raziskav (Agreement on Reforming Research Assessment) in na tej osnovi s 1. decembrom 2022 vzpostavljena Koalicija za napredek ocenjevanja na področju raziskav (Coalition for Advancing Research Assessment – CoARA), ki so se ji že pridružile tudi nekatere slovenske institucije in organizacije. Ministrstvo organizira posvet z namenom neposredne predstavitve nadaljnjih aktivnosti na ravni EU, ki jih bodo podali predstavniki Evropske komisije, EUA in Science Europe, treh institucij, ki so bile med gonilnimi silami navedenega procesa in mu tudi v prihodnje ostajajo zavezane. Poleg tega bo potekala razprava s ključnimi nacionalnimi deležniki o tem, kaj pobuda pomeni za slovensko raziskovalno okolje ter izmenjava pogledov o glavnih prioritetah, izzivih in možnih rešitvah za izvedbo tovrstne prenove v Sloveniji, zato bo dogodek zasnovan tako, da se zaključi s konkretnimi ugotovitvami in priporočili.

Posvet bo razdeljen na dve panelni razpravi z udeleženci. Prvi del posveta bo namenjen razpravi o procesu prenove na ravni EU in bo s spletno udeležbo govorcev potekal v angleškem jeziku, drugi pa izmenjavi pogledov na prioritete in izzive prenove na nacionalni ravni.

Namen dogodka je spodbuditi aktivnejšo izmenjavo mnenj ter pridobiti čim več odzivov predstavnikov raziskovalne skupnosti. Raziskovalke in raziskovalci so ključni za razvoj sistema vrednotenja. Izjemno pomembno je, da so aktivno vključeni v proces prenove in krepitve načel vrednotenja raziskav, saj se lahko zgolj na takšen način zagotovi široko podporo spremembam v znanstveni skupnosti.


https://www.gov.si/dogodki/2022-12-13-4-platforma-znanja-prihodnost-vrednotenja-raziskav-prenova-od-zaveze-do-izvedbe/

Dostopnost